Byt si prodám sám, ušetřím přece za provizi!
20. 04. 2021

Byt si prodám sám, ušetřím přece za provizi!

Proč je ve velké většině případů tato myšlenka, o kterou se všeználkové na internetu neochvějně opírají mylná?

Nejlepší bude si celou situaci ukázat na příkladu:
Představte si, že se konečně stěhujete do nového domu, který firma půl roku stavěla a konečně tak můžete opustit byt, ve kterém jste žil(a). Peníze z prodeje bytu Vám budou sloužit na splácení hypotéky Vašeho nového domku. 

Situace A)
Jiří Novák se rozhodne, že bude svůj byt inzerovat sám. Ustele postel, vysaje a vytáhne z kapsy telefon, na který nafotí všechny pokoje. Poté si nafocený materiál zasdílí na sociálních sítích, možná se rozhodne i pro nějaký bezplatný web, kde se dají nemovitosti inzerovat. Protože si nechal udělat tržní ocenění a také se předtím koukal, kolik stojí podobné byty v téže lokalitě, stanovil cenu svého bytu 2+1 na Klíši na 1,9 milionu. Po dvou měsících, kdy mu zavolalo pouze pár realitních společností s nabídkou, že mu byt prodají a pár rejpalů na sociálních sítích mu napsalo, že byt neodpovídá ceně, je pan Jiří nucen slevit. Po dalších třech měsících se konečně nachází kupec, který je ochotný za byt zaplatit 1,6 milionu. Už zbývá jen vše vyřídit na úřadech, přepsat a podepsat všechny náležitosti. Po několika večerech studia toho, co vše musí být správně vyplněno Pan Jiří doufá, že je vše správně a je rád, že má celý proces za sebou a nemusí se danou situací nadále stresovat. 
Ztráta 300 tisíc, stres, X hodin strávených studiem, obchůzkami úřadů a podobně.

Situace B)

Petr Rozumný je chytrý člověk a dobře ví, že každý umí něco. Proto se místo ztráty času, nervů a peněz rozhodne zvednout telefon, vyhledat specialistu a vytočí mé číslo. Společně si domluvíme schůzku a jde se na věc. Pan Rozumný si užívá čas s rodinou v novém domku a já zajistím vše potřebné. Zařídím určení tržní hodnoty nemovitosti, profesionální úpravu a naaranžování jednotlivých místností tak, aby byt vyvolal co nejlepší dojem u co nejširšího okruhu zájemců (Tzv. Homestaging a Fotostaging) a poté byt nafotím. Zařídím profesionálně zpracovaná půdorysná schémata (tzv. 3D scan, což je vyšší level prezentace. Je to jako procházení domečku pro panenky s virtuálními brýlemi), což u nabídek stavebně složitějších objektů je pro zájemce dokonalá iluze a může nahradit osobní prohlídku (v dnešní složité době věc naprosto bezpečná). Samozřejmostí je video prohlídka a také virtuální 360° prohlídka. Všechen nashromážděný materiál zpracuji a dále propaguji na svém webu a na sociálních sítích. Nakupuje se očima, a proto si po této prezentaci můžeme dovolit s panem Rozumným nastavit vyšší prodejní cenu bytu. Řekněme pro příklad 2,2 milionu Kč. Začnou se ozývat zájemci. Ozve-li se více zájemců, kteří o nemovitost mají zájem nastává zorganizování aukce k dosažení nejvyšší nabídky. To si samoprodejce nezorganizuje sám, k tomu je zapotřebí zkušený odborník. Následují prohlídky a když se najde ten pravý, domluvíme podmínky. Poté zajistím také všechny právní náležitosti a oběhám všechny potřebné úřady.

Pan Rozumný ušetřil spoustu času a energie, a i přes provizi, kterou mi zaplatil, vydělal více peněz než pan Novák. Buďte jako pan Rozumný. 

Jan Hrstka
Autor: Jan Hrstka

21 let zkušeností v oboru a ty nejmodernější techniky v prodeji nemovitostí.
Jsem zkrátka ta správná volba.